Comunitate

EXPLICAȚII DE LA CFR: De ce s-au scos unele din circulație unele trenuri care ajungeau în Maramureșul istoric

luni , 27 noi 2017, ora 19:31       de Dana Berci       Comunitate

După intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor pentru anul 2018, câteva trenuri care veneau în Maramureșul istoric vor fi scoase din circulație. Reprezentanții CFR spun că aceste măsuri au fost determinate de scăderea numărului de călători.

Din luna decembrie a acestui an nu va mai circula trenul care face legătura directă cu Timișoara, trenul de sezon estival Sighet - Mangalia și  nu va mai circula în zilele lucrătoare trenul Sighet - Cluj-Napoca.


 „Comparând înainte și după schimbarea mersului de tren se poate observa că din/spre Sighetu Marmației circulă același număr de trenuri, unele păstrându-și orarul de circulație, altele având plus-minus între 2 și 15 minute. Trenul IR 1843 pe ruta Timişoara Nord – Beclean pe Someş a fost anulat pe distanţa Timişoara Nord – Cluj-Napoca, ca urmare a înregistrării unui grad de utilizare scăzut, ceea ce denotă un interes scăzut al publicului călător pentru această ofertă de circulaţie. Ca urmare, trenul IR 1843 va circula în planul de mers de tren 2017 – 2018 pe distanţa Cluj-Napoca – Beclean pe Someş. Din staţia CFR Beclean pe Someş va forma trenul Regio 4135 şi va circula în aceleaşi repere orare ca şi în planul de mers de tren actual”, a explicat Nicoleta Mălăescu, șef serviciu analiză piață și statistcă CFR Călători Cluj.

Conform CFR Călători trenul IR 1843 beneficiază de o ofertă tarifară prin care legitimaţiile de călătorie achiziţionate de la casele de bilete ale staţiilor sau ale agenţiilor de voiaj CFR  sunt obţinute la tarif de Regio şi sunt admişi la transport, fără plata suplimentului de tren IR şi fără obligativitatea rezervării locului, posesorii de abonamente valabile la trenuri Regio, iar Ruta Sighet - Cluj-Napoca - Timişoara Nord va fi asigurată cu trenurile R 4136/ IR 1765 ca şi în planul de mers de tren actual cu circulaţie permanentă. De la Timişoara Nord – Cluj-Napoca – Sighetu Marmaţiei se va asigura transportul călătorilor cu trenurile IR 1838 şi IR 1843/ R4135, de asemenea cu circulaţie permanentă. Rentabilitatea scăzută dar și câteva prevederi legislative au stat la baza acestei decizii.

 “Sistemul  de proiectare a mersului de tren are la bază cererea, oferta și echilibrul pieței, iar  un serviciu comercial  trebuie să fie fundamentat economic și să răspundă majorității publicului călător. De asemenea, sunt câteva prevederi legislative, CFR Călători pune în circulație cu prioritate numărul și categoriile de trenuri incluse în contractul de servicii publice aprobat de Ministerul Transporturilor, autoritatea de stat în domeniu. Sumele necesare asigurării compensațiilor pentru aceste servicii se alocă din bugetul Ministerului Transporturilor, cu încadrarea în bugetul aprobat anual pentru transportul feroviar de călători, în condițiile legii. Modificările menționate, care vor interveni în circulația trenurilor în zona la care faceți referire, au fost determinate de scăderea numărului de călători”, a explicatșeful serviciului analiză piață și statistcă de la CFR Călători Cluj.

Mersul trenurilor 2017/2018 va intra în vigoare în data de 9/10 decembrie 2017. Reprezentanții companiei de transport spun că scoaterea din circulație a acestor trenuri nu vor afecta călătorii.


 „Rutele tradiţionale care sunt de interes pentru nevoile de transport ale cetăţenilor oraşului Sighetu Marmaţiei şi zonele de interes adiacente sunt asigurate cu trenurile care se vor afla în circulaţie în planul de mers de tren 2017 - 2018”, a adăugat Nicoleta Mălăescu.

Șeful serviciului analiză piață și statistcă CFR Călători Cluj a menționat că este bine ca toți pasagerii să știe că CFR Călători va putea realiza un serviciu public de calitate în condițiile în care domeniului feroviar i se vor aloca resursele necesare. Nevoia de investiții, atât în infrastructură, cât și în material rulant este o realitate. Calitatea serviciilor nu se ridică la nivelul așteptărilor și este dificil să asiguri un orar regulat pe o infrastructură deficitară cu automotoare care au și peste 80 de ani, iar media de vârstă a materialului rulant este de 30-35 de ani. Nicoleta Mălăescu a mai precizat că trendul creșterii numărului de călători transportați în ultimul an impune măsuri cât mai urgente.




COMENTARII

Lasa un comentariu

*
*
*
Campurile marcate cu "*" sunt obligatorii


Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.



TV Sighet

SONDAJ DE OPINIE

Spre ce destinaţii externe aţi dori să zboare avioanele de pe Aeroportul Maramures?
Londra
Madrid
Roma
Amsterdam
Munchen

NEWSLETTER

Abonati-vă la newsletterul nostru si veti fi la curent cu ultimele stiri:
Sighet FM